Kik fordulhatnak hozzám?
- központi idegrendszeri sérülésből eredő mozgássérült személyek 0-99 év
között (diagnózisok: hemiplégia, diplégia, tetraplégia, athetosis, ataxia, stroke, Sclerosis Multiplex, Parkinson) - feszes vagy laza izomtónusú, asszimmetrikus testtartású csecsemők és gyermekek
- tipikustól eltérő (megkésett, stagnáló vagy felgyorsult) mozgásfejlődésű csecsemők és gyermekek
- összerendezetlen, pontatlan mozgású gyermekek, felnőttek
- beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő, illetve
sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek
Sportsérülések, műtétek utáni rehabilitáció esetén kérem, gyógytornász kollégához forduljon!
Mely területek fejlesztésében tudok segíteni?
- egyensúly
- testtartás
- mozgáskoordináció
- finommanipuláció
- kognitív funkciók (figyelem, emlékezet, érzékelés, észlelés, gondolkodás)
- grafomotorika
- kommunikáció
- szociális készségek
- önellátás
Választható szolgáltatások:
- Első alkalom: Komplex állapotfelmérés, 60 perc
- Konduktív (rávezető) mozgásfejlesztés, 45 perc
- Komplex pedagógiai készségfejlesztés, 45 perc
Bemutatkozás
Tíz éve szereztem meg konduktor tanítói diplomámat Budapesten. A gyakorlatorientált képzés jelenleg a Semmelweis Egyetemen zajlik. A konduktív (=rávezető) nevelés szellemi hungarikum, megalkotója Dr. Pető András. A komplex pedagógiai módszer a tanulás (újra)tanulásán alapszik, meghatározó eleme a motiváció, az egyéni differenciálás. Célja az életminőség javítása, az aktivitás és az önállóság fokozása. Szakmai gyakorlatomat a Pető Intézet gyermek- és felnőttambulanciáján, óvodában és iskolában, illetve a kisbéri Batthyány Kázmér Rehabilitációs Szakkórházban töltöttem. A tanári mesterképzés során az inkluzív nevelés (=az integráció legmagasabb foka) területén bővítettem ismereteimet. Hazai és külföldi tapasztalatomat a közoktatásban, az egészségügyben és a szociális szférában szereztem:
- A budapesti Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központjában a nappali
ellátást koordináltam. Mozgássérült felnőttek számára biztosítottunk
gyógytornát, masszázst, komplex készségfejlesztést, illetve változatos
közösségi programokat. - Hajdúszoboszlón részt vettem a MOIRA orosz projektjében, ahol intenzív
mozgásfejlesztés céljából 3 hetes turnusokban érkeztek mozgássérült
gyermekek és felnőttek. - Budafokon a Gádor Általános Iskola alsó tagozatán tanítottam. Osztályfőnök-
helyettesként tartottam testnevelést, ének-zenét, angol nyelvi napközit, öko-
szakkört, korrepetálást. - Norvégiában egyéni és csoportos foglalkozásokat tartottam mozgássérült
gyermekeknek és felnőtteknek. A helyi Vörös Kereszt csapatában
önkénteseket koordináltam, integrációs kirándulásokat szerveztem. - Önkéntesként részt vehettem az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet és a
Magyar Máltai Szeretetszolgálat egyes tevékenységeiben.