Konduktor

A konduktor tevékenysége Dr. Pető András nevéhez fűződik. Egyedülálló módszerének (konduktív pedagógia) alapgondolata az volt, hogy idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, s ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.

A konduktor küldetése a mozgásukban – elsősorban központi idegrendszeri sérülés miatt – nehézséggel és kihívással szembesülő, bármely életkorú emberek életminőségének javítása a konduktív pedagógia által.

Kik fordulhatnak Manninger Júlia konduktor kollégánkhoz?

  • központi idegrendszeri sérülésből eredő mozgássérült személyek 0-99 év
    között
  • tipikustól eltérő (megkésett, stagnáló vagy felgyorsult) mozgásfejlődésű
    gyermekek
  • összerendezetlen, pontatlan mozgású gyermekek, felnőttek
  • beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő, illetve
    sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek

Mely területek fejlesztésében tud segíteni Júlia?

  • egyensúly
  • testtartás
  • mozgáskoordináció
  • finommanipuláció
  • kognitív funkciók (figyelem, emlékezet, érzékelés, észlelés, gondolkodás)
  • grafomotorika
  • kommunikáció
  • szociális készségek
  • önellátás