Alapozó Terápia indul március 1-től!

TÁJÉKOZTATÓ   SZÜLŐKNEK

 

   Mint tudjuk, a mozgás a világgal való kapcsolatfelvétel első formája. Erre épülnek rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd, az olvasás és írás. Ha kimaradnak egyes lépések, esetleg nincs elegendő idő, tér vagy lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésébe. Az idegrendszer egyes területei alulszervezetté válnak, amelynek következményei legtöbbször az iskolában jelennek meg tanulási nehézség formájában. 

      Mozgásterápia segítségével lehetőséget biztosíthatunk az idegrendszer számára, hogy bepótolja lemaradásait. Ilyenkor az idegrendszer fejlődésével párhuzamosan csökkennek a tanulási nehézségek, esetleg teljesen el is tűnnek. Természetesen a mozgásterápia nem csodaszer, nem helyettesítheti a tanulást. Abban viszont segítséget nyújthat a problémákkal küszködő gyermekek számára, hogy ne kelljen minden szabadidejüket tanulással tölteni.

          Milyen problémáknál hatásos?

  Iskolaéretlen óvodásoknál és kisiskolásoknál: dyslexia, diszgráfia, diszkalkulia, részképesség zavarok, figyelemzavarok, hyperaktivitás, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás, kivétel nélkül minden mozgáskordináció javítása. Óvodásoknál elősegíti az iskolaérettséget, kisiskolás korban a már kialakult kórképek is jól kezelhetők megfelelő terápiával. 

    Az Alapozó Terápia néhány közvetlen (tapasztalati) hatása

  • beindítja a megkésett beszédfejlődést; 
  • beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál, 
  • megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul,
  • mindig javítja a mozgáskoordinációt.
  • javítja az írás minőségét, sortartást,olvashatóságot
  • csökken a figyelemzavar
  • csökken a hyperaktivitás
  • oldódnak a számolási nehézségek
  • kevesebb a magatartási probléma

      A fejlesztés heti 2-3 alkalommal javasolt. Játékos torna, gyerekek számára álatlában kedvelt tevékenység, közben pedig a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer “belökve” az agy fejlődésbeli lehetőségét .

 

Amikor egy gyerek hozzám kerül, minden alkalommal elmondom a szülőknek, hogy ez a fejlesztés egy terápia, ami hosszú távon fejti ki a hatását, és csak abban az esetben van hatás, ha rendszeresen jár a gyermek.Megkérem mindig a szülőket, hogy az vállalja ezt a fejlesztési formát, aki elég kitartást érez ahhoz, hogy nem a gyermek hangulata dönt abban, hogy jön vagy nem, hanem a betegségeket leszámítva minden tornán részt vesz.

Fontos ez elsősorban a gyermek miatt azért, hogy fejlődhessen, és azért, mert ha kihagyja a fejlesztéseket akkor az esetlegesen visszaesést is eredményezhet éppen azért mert idegrendszerre ható, pontosan felépített fejlesztésről van szó. 

Fontos azért is, mert ha csak alkalmanként jön a gyermek, akkor nem várható a megfelelő eredmény, és a szülő azt érezheti, hogy feleslegesen fizet a fejlesztésért mert nem következik be a várt eredmény.

Fontos azért is, mert nem szeretném sem a terápia, sem a saját szaktudásom rossz hírét kelteni azzal, ha valakinek csalódást okoz a nem megfelelő fejlődés, amiatt ha rendszertelenül jár a gyermeke.

Szeretném újra elmondani, és megkérni a szülőket arra, gondolják végig mennyire tartják fontosnak a fejlesztést. Amennyiben igen, akkor csak betegség esetén hiányozzanak a gyerekek. A szülők felelőssége az, hogy a gyermek fejlődése érdekében döntéseket hozzon. Ha bárki úgy dönt, hogy nem tudja vállani a rendszerességet és nem szeretné folytatni a fejlesztést, akkor kérem szépen tegyen meg annyit, hogy ne egyik napról a másikra fejezzék be, hanem szóljon és kb.3 hét alatt annál a gyermeknél leépítő foglalkozást kezdek. Ez mindenképpen a gyermek érdeke!

Természetesen én szeretnék segítséget nyújtani minél több kisgyereknek,de ezt csak akkor tudom biztosítani ha rendszeresen eljönnek a gyerekek!

 

                                                            Köszönöm a megértést!

 Plánki Krisztina

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Nyomtatás