Alapozó terápia indul szeptember 12-től

Mint tudjuk, a mozgás a világgal való kapcsolatfelvétel első formája. Erre épülnek rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd, az olvasás és írás. Ha kimaradnak egyes lépések, esetleg nincs elegendő idő, tér vagy lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésébe. Az idegrendszer egyes területei alulszervezetté válnak, amelynek következményei legtöbbször az iskolában jelennek meg tanulási nehézség formájában.
⏩ Mozgásterápia segítségével lehetőséget biztosíthatunk az idegrendszer számára, hogy bepótolja lemaradásait. Ilyenkor az idegrendszer fejlődésével párhuzamosan csökkennek a tanulási nehézségek, esetleg teljesen el is tűnnek. Természetesen a mozgásterápia nem csodaszer, nem helyettesítheti a tanulást. Abban viszont segítséget nyújthat a problémákkal küszködő gyermekek számára, hogy ne kelljen minden szabadidejüket tanulással tölteni.
❗️ Milyen problémáknál hatásos?
Iskolaéretlen óvodásoknál és kisiskolásoknál: dyslexia, diszgráfia, diszkalkulia, részképesség zavarok, figyelemzavarok, hyperaktivitás, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás, kivétel nélkül minden mozgáskordináció javítása. Óvodásoknál elősegíti az iskolaérettséget, kisiskolás korban a már kialakult kórképek is jól kezelhetők megfelelő terápiával.
💯 Az Alapozó Terápia néhány közvetlen (tapasztalati) hatása
  • beindítja a megkésett beszédfejlődést;
  • beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál,
  • megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul,
  • mindig javítja a mozgáskoordinációt.
  • javítja az írás minőségét, sortartást,olvashatóságot
  • csökken a figyelemzavar
  • csökken a hyperaktivitás
  • oldódnak a számolási nehézségek
  • kevesebb a magatartási probléma
A fejlesztés heti 2-3 alkalommal javasolt. Játékos torna, gyerekek számára álatlában kedvelt tevékenység, közben pedig a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer “belökve” az agy fejlődésbeli lehetőségét .

Amikor egy gyerek hozzám kerül, minden alkalommal elmondom a szülőknek, hogy ez a fejlesztés egy terápia, ami hosszú távon fejti ki a hatását, és csak abban az esetben van hatás, ha rendszeresen jár a gyermek.Megkérem mindig a szülőket, hogy az vállalja ezt a fejlesztési formát, aki elég kitartást érez ahhoz, hogy nem a gyermek hangulata dönt abban, hogy jön vagy nem, hanem a betegségeket leszámítva minden tornán részt vesz.

⚠️ Fontos ez elsősorban a gyermek miatt azért, hogy fejlődhessen, és azért, mert ha kihagyja a fejlesztéseket akkor az esetlegesen visszaesést is eredményezhet éppen azért mert idegrendszerre ható, pontosan felépített fejlesztésről van szó.
⏩ Fontos azért is, mert ha csak alkalmanként jön a gyermek, akkor nem várható a megfelelő eredmény, és a szülő azt érezheti, hogy feleslegesen fizet a fejlesztésért mert nem következik be a várt eredmény.
⏩ Fontos azért is, mert nem szeretném sem a terápia, sem a saját szaktudásom rossz hírét kelteni azzal, ha valakinek csalódást okoz a nem megfelelő fejlődés, amiatt ha rendszertelenül jár a gyermeke.
Szeretném újra elmondani, és megkérni a szülőket arra, gondolják végig mennyire tartják fontosnak a fejlesztést. Amennyiben igen, akkor csak betegség esetén hiányozzanak a gyerekek. A szülők felelőssége az, hogy a gyermek fejlődése érdekében döntéseket hozzon. Ha bárki úgy dönt, hogy nem tudja vállani a rendszerességet és nem szeretné folytatni a fejlesztést, akkor kérem szépen tegyen meg annyit, hogy ne egyik napról a másikra fejezzék be, hanem szóljon és kb.3 hét alatt annál a gyermeknél leépítő foglalkozást kezdek. Ez mindenképpen a gyermek érdeke!
Természetesen én szeretnék segítséget nyújtani minél több kisgyereknek,de ezt csak akkor tudom biztosítani ha rendszeresen eljönnek a gyerekek!
Köszönöm a megértést!☺️❤️ Keressetek bátran,bizalommal!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Nyomtatás