EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS igénybevételére vonatkozóan ügyfelek részére
Mobek Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Ügyvezető: Dudás Zoltán
Szakmai vezető: Dr. Juhász Árpád
Cím: 8000 Székesfehérvár, Kertalja utca 11/A
Cg.: 07 09 019994
Adószám: 23176409-1-07
Bankszámlaszám: 10700093-68471277-55700009
Telefon: +36 30 647 1991
Email: info@mobek.hu
Web: www.mobek.hu
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak a Mobek Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 8000 Székesfehérvár Kertalja utca 11/A.; cégjegyzékszáma: Cg.07 09 019994; adószáma: 23176409-1-07; ügyvezető: Dudás Zoltán), mint egészségügyi magánellátást nyújtó, nem közfinanszírozású egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által az egészségügyi szolgáltatásainak igénybevételére vonatkozóan tett, és a Megrendelő hozzátartozó/harmadik személy által meghatározott egészségügyi ellátást igénybe vevő, vagy abban részesülő személy(ek) [Eütv. 3. § a) pontja] („Páciens”) által elfogadott ajánlatokra, a részükre nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra, illetve szerződéscsomagokra, valamint a Szolgáltató és a Páciens (továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött valamennyi szerződéses jogviszonyra, kivéve Felek eltérő írásbeli megállapodása esetén.
A Felek között létrejött egészségügyi szolgáltatás (orvosi vizsgálat, terápiás kezelés) nyújtására vonatkozó minden – akár írásban, akár szóban, ráutaló magatartással létrejött – ellenkező tartalmú írásbeli megállapodás hiányában esetében háttérszabályként a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) alkalmazandó.
A Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen ÁSZF esetleges módosításáról és a módosuló rendelkezésekről a honlapján értesítést tesz közzé, egyben ezzel egyidejűleg, ugyanazon a helyen hozzáférhetővé teszi az egységes szerkezetű ÁSZF-et. A Szolgáltató rögzíti, hogy a módosított rendelkezések valamennyi Páciensre, illetőleg részükre tejesített valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra kötelezőek és irányadóak.
Amennyiben a Szolgáltató és a Páciens között létrejött Szolgáltatási Szerződés és egyéb megállapodás eltérően nem rendelkezik, úgy a Felek a Szolgáltatási Szerződést határozott, a Páciens által kiválasztott egészségügyi szolgáltatás Szolgáltató által történő megkezdésétől a teljesítéséig terjedő időre kötik, amely időtartam alatt a megrendelt egészségügyi szolgáltatások igénybevételére a mindenkor érvényes és hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók, az egyedi Szolgáltatási Szerződésben foglalt eltérésekkel.
Szolgáltató kijelenti, hogy megfelel jelen ÁSZF-ben rögzített egészségügyi szolgáltatási tevékenység végzéséhez szükséges valamennyi jogszabályi feltételnek, rendelkezik érvényes és hatályos működési engedéllyel. A Szolgáltató nevében és részéről nyújtott személyek, valamint a Személyes közreműködők szerepelnek az egészségügyi államigazgatási szerv által vezetett nyilvántartásában, rendelkezik a szolgáltatás nyújtására vonatkozó megfelelő felelősségbiztosítási szerződéssel.
Szolgáltatót Páciens vonatkozásában szerződéskötési vagy szerződés fenntartási kötelezettség nem terheli.
- ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
Járóbeteg-szakellátás: a Páciens folyamatos ellátását, gondozását végző, orvos javaslata, vagy a Páciens önkéntes jelentkezése alapján, szakorvos által végzett egyszeri, illetve alkalomszerű egészségügyi ellátás, továbbá fekvőbetegellátást nem igénylő krónikus betegség esetén a folyamatos szakorvosi gondozás. A járóbeteg-szakellátás tartalma szerint lehet konzultáció vagy vizsgálati diagnosztika, illetve szakellátás jellege szerint invazív és noninvazív beavatkozással kísért.
Kezelőorvos: az az orvos, aki a Páciens adott betegségével, illetve egészségi állapotával kapcsolatos vizsgálati és terápiás tervet meghatározó, továbbá ezek keretében beavatkozást végző orvos, illetve orvosok, akik a beteg gyógykezeléséért felelősséggel tartoznak.
Asszisztencia: az Orvosi Központ azon szakképzettséggel rendelkező munkatársai, akik a kezelőorvosok felügyelete mellett asszisztensi feladatokat látnak el (pl.: adminisztráció és betegek tájékoztatása), illetve asszisztálnak és segítséget nyújtanak a különböző vizsgálatok során.
Páciens: az egyedi Szolgáltatási szerződésben megnevezett, az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő jogi és természetes személy, aki/amely Szolgáltatóval szemben Szolgáltatási díj teljesítésére köteles.
Ambuláns vizsgálati lap: az a dokumentum, melyet az egészségügyi ellátó személyzet a vizsgálat és a kezelés folyamán készít.
Szolgáltatási díj: A Páciens által, részére nyújtott orvosi-egészségügyi, járóbeteg-szakellátás és egyéb kapcsolódó szolgáltatás ellenértékeként, Szolgáltatónak fizetendő díj. A hatályos Szolgáltatási díjszabást, a Szolgáltató honlapján teszi közzé, illetve Páciens – kérése szerint – részére foglaláskor erről tájékoztatást ad. A Szolgáltatási díj teljesítésével és esedékességével, a díjfizetés elmulasztásával kapcsolatos részletes szabályokat jelen ÁSZF tartalmazza.
Számla: az a szolgáltatási díjról kiállított számviteli bizonylat, melyet a Páciens a konzultáció/vizsgálat végén kézhez kap. A számla tartalmazza az igénybe vett kezelés(ek)/szolgáltatás(ok), illetve szakrendelés megnevezését és azok díjának összegét.
Fél vagy Felek: jelen ÁSZF alkalmazásában a Szolgáltató és a Páciens együttesen
Személyzet/Egészségügyi személyzet: az Orvosi Központ azon munkatársai, dolgozói, akik közreműködnek a Páciensek részére történő szolgáltatás nyújtásában.
- EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS
3.1. A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján, illetőleg törvényes képviselője vagy – meghatározott esetekben – munkáltatója döntése alapján veszi igénybe.
3.2. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogot és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény, a foglalkozás egészségügyről szóló 33/1998. (VI.24.) NM rendelet és a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének (2016. április 27.) rendelkezéseit, valamint a szakmai irányelveket, módszertani útmutatóban közzétett szabályokat, azok hiányában pedig a szakirodalomban is közzétett szakmai követelményeket kell megfelelően alkalmazni.
3.3. Az egészségügyi szolgáltatások igénybevételével a Páciens tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen az orvosi ellátáshoz, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, a Páciens által igénybe venni kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Szolgáltató közreműködőket is igénybe vesz, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
3.4. Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst, hogy a szolgáltatás jellegéből adódóan a Szolgáltató forgalma előjegyzés alapján történik, melyet Páciens tudomásul vesz. Abban az esetben, ha a Páciens az előjegyzett időpontban nem érkezik meg és az előre lefoglalt időpontot legkésőbb az időpont elött 24 órával azt le nem mondja, a szolgáltatás teljes díját köteles megfizetni.
3.5. A Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan külső körülmény, elháríthatatlan külső ok, mely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és aminek az elkerülése a Szolgáltató részéről nem volt elvárható, és negatívan befolyásolja(hatja) jelen szerződés teljesítését, vis maiornak számít:
A Vis Maior Szolgáltató részéről nem eredményez szerződésszegést, és nem ad alapot kártérítési igény benyújtására a Páciensnek.
3.6. Jelen ÁSZF tárgyát képező járóbeteg-szakellátási szolgáltatási jogviszony a Páciens és a Szolgáltató között írásban, vagy a Szolgáltatási Szerződés megkötésére irányuló ráutaló magatartással jön létre. Jelen ÁSZF alkalmazásában ráutaló magatartásnak minősül az időpontfoglalás azzal, hogy az egyedi szerződés az időpontfoglalás pillanatában lép hatályba, jelen ÁSZF-ben foglalt tartalommal, a Páciens szabad önrendelkezési jogának biztosítása mellett. A Páciens a Szolgáltatási Szerződést jelen ÁSZF ismeretében, arra utalással köti meg, erre figyelemmel a Felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy jelen ÁSZF a közöttük létrejövő Szolgáltatási Szerződés elválaszthatatlan részét képezi, és a Felek külön okiratba foglalt jognyilatkozatai együttesen tartalmazzák a Felek kölcsönös és egybehangzó akaratnyilvánítását. Amennyiben az egyedi szerződés ráutaló magatartással jön létre, a Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst az ÁSZF létéről, és arról, hogy szövege hol érhető el. A szolgáltatás megrendelésével a Páciens az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el, és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató szolgáltatását ennek alapján nyújtja. A speciális, egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki ezen esetekre külön megállapodások kötésének lehetőségét, egyedi kondíciók mentén.
3.7. Szolgáltató a honlapján (www.mobek.hu) feltüntetett egészségügyi, illetve kényelmi szolgáltatást vagy szolgáltatásokat az ott meghatározott feltételekkel – a mindenkori szakmai és jogi szabályok megtartása mellett – nyújtja, amelyekért a Páciens a Szolgáltató részére a Szolgáltató honlapján tájékoztató jelleggel, illetve teljeskörűen a recepción megtalálható mindenkor hatályos Árjegyzéken feltüntetett ellenértéket fizeti meg.
3.8. Páciens a Szolgáltatási szerződés aláírásával/ elfogadásával tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie. Az egyes Páciensnél a gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.
3.9. A Szolgáltató sürgősségi és ügyeleti betegellátási tevékenységet nem végez. A fenti akut esetekben a Páciens tovább irányításra kerül a közfinanszírozású sürgősségi ellátóhoz, illetve életet veszélyeztető súlyos egészségügyi állapot esetén szükség szerint gondoskodik a megfelelő segítség mielőbbi igénybevételi lehetőségének biztosításáról (mentőt hív). Szolgáltató mindenkor jogosult a szolgáltatások körét módosítani.
- AZ ELLÁTÁS FOLYMATA
4.1. Általános információk
Nyitvatartási idő: Hétfőtől – Csütörtökig 07.00 – 21.00, Pénteken 07.00 – 19.00 óráig.
Elérhetőségek:
Rendelő recepció +36 30 479 1991
Email: info@mobek.hu
Honlap: www.mobek.hu
4.2. Időpontfoglalás, bejelentkezés, Szolgáltatási szerződés megkötése
4.2.1. Időpont-egyeztetés kizárólag nyitvatartási időben lehetséges, személyesen, telefonon és online. Az időpontfoglalás a Szolgáltató szóbeli vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.
4.2.2. Figyelemmel arra, hogy a betegellátás az orvosi rendelőkben/kezelőkben folyamatos, ezért az előre egyeztetett időponthoz képest előfordulhat késés a betegvizsgálat/kezelés megkezdésében. A Páciens a később kezdődő vizsgálat/beavatkozás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt.
4.2.3. Az időpontfoglalás alkalmával a Szolgáltató tájékoztatást ad a Páciens részére az időpont foglalás következményeiről (a vizsgálati időpont lemondásának szabályairól).
4.2.4. Amennyiben a Páciens az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, és a késedelem nem haladja meg a 10 percet, a Szolgáltató elvégzi az egyeztetett orvosi vizsgálatot/kezelést a rendelés folyamán. Amennyiben a Páciens késedelme meghaladja a 10 percet, a Szolgáltató az adott napon tervezett orvosi vizsgálatok/kezelések rendjének függvényében felajánlja a Páciensnek új időpont egyeztetését, vagy a vizsgálat/kezelés adott napon, későbbi időpontban való elvégzését. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.
4.2.5. Minden új megjelenés alkalmával, új időpont foglalása szükséges.
4.2.6. A Páciens regisztrációja, adatainak rögzítése, a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges nyilatkozatok, kitöltése és aláírása a Szolgáltató Recepcióján történik. A Szolgáltatási Szerződés aláírásának a hiányában is érvényes megrendelésnek minősül a Páciens részéről minden olyan szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozat, amely arra irányul, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatást nyújtson a Páciens részére. Ennek megfelelően a Megrendelő részéről megrendelésnek minősül többek között – telefonon, a Szolgáltató ügyfélszolgálatán, online az informatikai rendszerén keresztül vagy írásban/e-mail útján történő időpontfoglalás meghatározott egészségügyi szolgáltatásra vonatkozóan – az egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele, – az egészségügyi szolgáltatás vonatkozásában előleg fizetése a Szolgáltató részére.
4.2.7. A Páciens és hozzátartozói kötelesek az egészségügyi ellátások szolgáltatásának rendjét (házirendjét) betartani.
4.2.8. Az ambuláns ellátások esetén a Páciens vizsgálatairól, a beavatkozásokról elektronikus ambuláns adatlapot vezet, mely dokumentumokat a vonatkozó jogszabályok szerint betegdokumentációként kezel.
4.3. Megrendelés, lemondás:
Amennyiben a Páciens az előre foglalt időpontot, az ellátás tervezett időpontját legalább 24 órával az időpontot megelőzően írásban (info@mobek.hu), vagy Szolgáltató ügyfélszolgálatán (online illetve telefonon) nem mondja le Szolgáltató a Szolgáltatási díj teljes összegét, azaz rendelkezésre állási díjat jogosult igényelni és kiszámlázni a Páciensnek, amely összeget a Páciens köteles készpénzben, vagy átutalással megfizetni a levelezési címére / e-mailben kiküldött számla alapján.
- FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
Szolgáltató jogai és kötelezettségei:
5.1. Szolgáltató kötelezettséget vállal, hogy valamennyi Szolgáltatását a vonatkozó jogszabályoknak és egyéb szakmai előírásoknak megfelelően, szakszerűen nyújtja.
5.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Páciens járóbeteg-szakellátáshoz szükséges, a vonatkozó egészségügyi tárgyú jogszabályokban meghatározott személyi és tárgyi feltételeket jelen jogviszony hatálya alatt megteremti és folyamatosan, legjobb tudása és szakértelme szerint biztosítja; a megfelelő működés érdekében valamennyi szükséges intézkedést megtesz. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a járóbeteg-szakellátásokat saját egészségügyi személyzete és Szerződött Partnerei igénybevételével nyújtja.
5.3. A Szolgáltató kijelenti, hogy szolgáltatásai közvetített egészégügyi szolgáltatásokat tartalmaznak, melyek esetében a Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának megszervezését vállalja saját szervezeti egysége keretében, hozzáadott szolgáltatási tartalommal. A Szolgáltató kötelezettséget vállal, hogy a járóbeteg-szakellátás végzésére érvényes szakmai, hatósági, működési engedélyekkel és a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan felelősségbiztosítással rendelkezik, a teljesítése során általa alkalmazott eljárás, technológia, a teljesítéshez általa biztosított, felhasznált eszközök mindenben megfelelnek a hatályos jogszabályoknak, továbbá az érdekkörében eljáró Szerződött Partnerek rendelkeznek valamennyi hatósági engedéllyel, valamint mindazzal a szakmai ismerettel, amely a jelen jogviszony tárgyát képező tevékenység szakmai szabályoknak megfelelő végzéséhez szükséges. A járóbeteg-szakellátás teljesítéshez szükséges személyi és dologi feltételeket a Szolgáltató biztosítja; gondoskodik továbbá arról, hogy a teljesítéshez szükséges személyi és dologi feltételek a jogviszony teljes időtartama alatt folyamatosan megfelelő állapotban legyenek, illetve szükség esetén gondoskodik az eszközök cseréjéről, pótlásáról.
5.4. A Szolgáltató tevékenységét köteles a vonatkozó szakmai és etikai szabályoknak, irányelveknek, protokolloknak és előírásoknak megfelelően, az egészségügyi ellátásban részt vevőktől elvárható gondossággal teljesíteni. Egyebekben a Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz azért, hogy az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a megalapozott, széles körben elfogadott szakirodalmi közlésekre, vagy szakmai konszenzusra támaszkodó szakmai ajánlások, valamint azért, hogy a szolgáltatása a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen. Páciens tudomásul veszi, hogy a gondos tervezés és az időpontok szigorú tartása ellenére is előfordulhat, hogy a szolgáltatás nyújtásban csúszás alakul ki. Ebben az esetben a Szolgáltató csak késedelemmel tudja fogadni a Pácienst, vagy a Szolgáltató új időpont foglalását biztosítja.
5.5. Szolgáltató jogosult továbbá a járóbeteg-szakellátás nyújtását megtagadni, amennyiben a Páciens:
- az által kért ellátás erkölcsi felfogásával, lelkiismereti vagy vallási meggyőződésével ellenkezik;
- együttműködési kötelezettségét [Eütv. 26. §] – különösen ideértve a gyógykezeléssel kapcsolatos rendelkezések betartását és a szolgáltatási díj teljesítését – súlyosan megsérti,
- a Szolgáltatóval vagy Szerződött Partnerével szemben sértő vagy fenyegető magatartást tanúsít;
- magatartása a Szolgáltató, Szerződött Partnere, Szolgáltató más Pácienseinek életét vagy testi épségét veszélyezteti
- a járóbeteg szakellátásra nem elvárható állapotban (alkoholos állapot, tudatmódosító szerek hatása alatt) jelenik meg
- az előzetes foglalás szerint biztosított időponthoz képest eltérő időpontban jelenik meg, illetve a visszaigazolt időpontra 5 percet meghaladó késéssel érkezik és ezzel a Szolgáltató előjegyzésének megfelelő, soron következő Pácienseinek járóbeteg-szakellátás ellátáshoz való igénybevételi jogainak sérelme nélkül szolgáltatását nem tudná biztosítani. Fenti esetekben, Páciens Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.
5.6. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a szolgáltatásnyújtás késedelméből, vagy elmaradásából bekövetkező esetleges károkért, amennyiben az elmaradás, vagy késedelem ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható okból (így különösen áramszünet, gépmeghibásodás, természeti katasztrófa, árvíz, földrengés, kormányzati, állami korlátozó intézkedés, járványügyi hatósági intézkedés és járványügyi egyéb korlátozás, stb – azaz vis maior miatt – következett be. A Szolgáltató a járóbeteg-szakellátás körében a gondatlanságból eredő szerződésszegéssel összefüggő kártérítés összegét a Ptk. 6:152. § értelmében a Páciens (Díjfizető) által a szolgáltatás időbeli hatálya alatt a Szolgáltató részére Szolgáltatási díj jogcímén teljesített összegben korlátozza, mely korlátozást a Páciens tudomásul vesz.
5.7. Amennyiben a páciens rendelkezik egészségügyi ellátásra vonatkozó hatályos biztosítással, páciensnek lehetősége van az egészségbiztosítóval történő utólagos elszámolásra. Egészségügyi szolgáltatás, ellátásszervező közvetített, illetve egészségbiztosító által beküldött páciens esetén, a páciens az ügyfélregisztráció során nyilatkozattételre köteles. Vizsgálatra jelentkező biztosított páciens, tudomásul veszi, hogy a szolgáltatásokat kizárólag a biztosító által megrendelt értékhatárig veheti igénybe, az azon felül kért többlet szolgáltatások díja külön kerül számlázásra és azt páciens köteles közvetlenül megtéríteni. Amennyiben a páciens a szolgáltatásokat a hatályosan fennálló biztosítása terhére kívánja igénybe venni, tudomásul veszi, hogy a nyújtott szolgáltatások biztosítási körbe esésének vizsgálata a Szolgáltatónak nem feladata és kötelessége, arról a Páciensnek kötelessége előzetesen tájékozódni, és amennyiben a vizsgákat(ok) köre meghaladja a biztosított ellátások körét, és azt már nem kívánja igénybe venni, úgy ennek tényét a vizsgálat megkezdése előtt köteles a Szolgáltatóval közölni. A Szolgáltató nem vizsgálja, hogy a páciens jogosult –e utólagos elszámolás benyújtására a biztosítónál. Amennyiben a biztosító nem téríti meg a páciens felé a teljes összeget, az igénybe vett szolgáltatás utólagos pénzügyi visszatérítésére nincs mód.
5.8. A Szolgáltatás nyújtásának helye: 8000 Székesfehérvár, Kertalja utca 11/A. Az Orvosi Központ a Szolgáltatásokat az egészségügyi személyzete és egyéb közreműködők segítségével nyújtja (továbbiakban: Személyzet).
5.9. Szolgáltató a Pácienst az előzetesen egyeztetett időpontban a magánrendelőben fogadja az 5.8 pontban megjelölt helyszínen és a Felek által külön meghatározott Szolgáltatás nyújtásában részesíti, mely Szolgáltatásért az Orvosi Központ díjazásra jogosult.
5.10. Szolgáltató általános konzultációs díjtételeit a Páciens megtekintheti a www.mobek.hu oldalon (Árak menüpont), vagy az Orvosi Központ recepcióján. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az általa nyújtott szolgáltatási díjakat. Amennyiben az Egyedi Szerződés másként nem rendelkezik, vagy a szolgáltatás nemére tekintettel Egyedi Szerződés a Felek között nem kerül megkötésre, úgy az árlistában foglalt díjat köteles a Páciens az adott Szolgáltatás ellenértékeként Orvosi Központ részére megfizetni.
5.11. Szolgáltató köteles a Pácienst (a Pácienst és törvényes képviselőjét/gondviselőjét) a kezelések, beavatkozások, terápia menetéről, annak kockázatairól, az esetleges szövődményekről előzetesen tájékoztatni. A tájékoztatás megtörténtét a Páciens külön hozzájáruló (beleegyező) nyilatkozat aláírásával igazolja. A hozzájáruló nyilatkozat Páciens vagy a törvényes képviselő/gondviselő általi el nem fogadása esetén az Orvosi Központ a Szolgáltatás nyújtását minden további indokolás nélkül megtagadhatja, azonban korlátozottan cselekvőképes kiskorú esetén a szülő/törvényes képviselő kifejezett akarata ellenére sem utasítható vissza az olyan ellátás, amelynek elmaradása esetén a beteg egészségi állapotában várhatóan súlyos vagy maradandó károsodás következne be vagy az a beteg életét veszélyezteti.
5.12. A Páciens vizsgálatával és gyógykezelésével kapcsolatos adatokat az egészségügyi dokumentáció tartalmazza. Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az egészségügyi dokumentációt úgy vezeti, hogy az a valóságnak megfelelően tükrözze az ellátás folyamatát. A Szolgáltató maga alakítja ki a dokumentáció tárolás szabályait. A Szolgáltató gondoskodik a dokumentumok védelméről, minden tőle elvárható szükséges intézkedést megtesz az adatok biztonsága érdekében, gondoskodik azok megfelelő szintű védelméről különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
A Páciens jogai és kötelezettségei:
5.13. A Páciens jogosult a járóbeteg-szakellátást a Szolgáltatótól, a Szolgáltató rendelőiben igénybe venni. A Pácienst a járóbeteg-szakellátás igénybevétele során megilleti a tájékoztatáshoz és az önrendelkezéshez való jog, melyeknek keretében joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen, és az egészségügyi beavatkozáshoz megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. Páciens egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos orvosválasztási joga a Szolgáltató működési rendjének függvényében, a Szolgáltató által biztosított keretek között gyakorolható. Figyelemmel arra, hogy a szolgáltatás előjegyzése a Páciens beleegyezését feltételezi, amennyiben a Páciens a vizsgálathoz beleegyezését az ellátás során tagadja meg, a Szolgáltató a szolgáltatási díjra jogosulttá válik.
5.14. A Páciens jogosult a számára egyéniesített formában megadott, az Eütv. rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatásra. A Szolgáltató rögzíti, hogy a tájékoztatást a Páciens részére saját választása szerint, akár szóban, akár írásban megadhatja. A Szolgáltató a tájékoztatást magyar nyelven nyújtja. Amennyiben a Páciens igénye alapján a tájékoztatáshoz tolmácsot, vagy jeltolmácsot vesz igénybe, úgy ezen személy kiválasztása és megbízása a Páciens feladata, és díját és költségeit a Páciens köteles viselni. A Szolgáltató a tolmács magatartásáért és tevékenységéért semmilyen felelősséget nem vállal. A Páciens az egyes elvégzett vizsgálatokról készült és részére átadott egészségügyi dokumentáció, vagy a számla átvételével elismeri, hogy az általa igényelt és megfelelő, kielégítő tájékoztatást a Szolgáltatótól, illetőleg az annak képviseletében eljáró személytől megkapta.
5.15. A Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által nyújtott járóbeteg-szakellátás során az adott vizsgálathoz, kezeléshez – ide nem értve az invazív beavatkozásokat – a Páciens beleegyezését szóban vagy ráutaló magatartással adja meg; ráutaló magatartásnak minősül, ha a Páciens az adott vizsgálatnak, kezelésnek aláveti magát. Invazív beavatkozás esetén a Páciens írásbeli vagy– amennyiben erre nem képes – (pl.: kiskorú, cselekvőképtelen személy) két tanú, együttes jelenlétében, szóban vagy más módon megtett nyilatkozata szükséges. Amennyiben a Páciens a vizsgálat, kezelés elvégzését visszautasítja, köteles erről a Szolgáltatót írásbeli nyilatkozat révén tájékoztatni. Páciens tudomással bír róla, hogy a szerződés fennállása alatt bármikor indoklás nélkül kérheti az ellátás megszakítását, későbbi időpontban történő folytatását, illetőleg megszüntetését, azonban a felmondás közléséig igénybe vett és teljesített szolgáltatás díját köteles Szolgáltató részére megfizetni.
5.16. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások igénybevételéhez előzetesen a személyes orvosi konzultáción való részvételt, valamint a kezelést megelőzően, de legkésőbb a vizsgálat igénybevételének napján, a recepción történő bejelentkezés időpontjában regisztrációs dokumentáció, és beleegyező nyilatkozat aláírása szükséges. A Páciens a Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli tájékoztatást kap a szolgáltatás teljes menetéről. Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben külön írásban nem kéri, úgy az Orvosi Központ által rendszeresített formanyomtatványok, tájékoztató, beleegyező nyilatkozat és betegregisztrációs lap elegendőek az adott Szolgáltatás igénybevételhez és azok aláírásával elismeri, hogy kellő előzetes tájékoztatásban részesült. A további tájékoztatási igényéről lemond. Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy belegyező és állapotfelmérő nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége merült fel, úgy azt a Pácienssel szemben érvényesíteni.
5.17. A Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatait, illetve joga van egészségügyi adatairól tájékoztatást kérni azzal, hogy az egészségügyi dokumentációval a Szolgáltató, az abban szereplő adattal a Páciens rendelkezik. Páciens tudomással bír róla, hogy az eredmények kiértékelésére mind személyes konzultáció, mind telefonos konzultáció formájában lehetősége nyílik, azonban ezen kiértékelések is térítéses szolgáltatások. A távkonzultációs lehetőség kapcsán Páciens tudomásul veszi, hogy az a személyes megjelenés hiányában korlátozott értékű. A Páciens az eredményekről a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, így különösen az Eüak. szabályainak megfelelően írásban másolatot kérhet azzal, hogy a másolat elkészítésének és megküldésének esetleges költségeit a Páciens viseli előre esedékesen. A Szolgáltató az ismételt leletküldés elmaradásával összefüggésben minden felelősségét kizárja.
5.18. A Páciensnek joga van ahhoz, hogy vizsgálata és gyógykezelése során csak azok a személyek legyenek jelen, akiknek részvétele az ellátásban szükséges, illetve, hogy vizsgálatára és kezelésére olyan körülmények között kerüljön sor, hogy azt beleegyezése nélkül mások ne láthassák, illetve ne hallhassák. A Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálata és gyógykezelése során legfeljebb egy kísérő lehet jelen. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató gyógyszerrendelésre (receptírásra) csak a vonatkozó szakorvosi vizsgálat elvégzését követően külön díjazás alapján jogosult. A recept kiállítását szükségszerűen meg kell előzze legalább egy alkalom szakorvosi vizsgálat, melynek díját a Páciens – amennyiben gyógyszerrendelést kíván igénybe venni– külön térítés ellenében igényelhet. Páciens tudomásul veszi, hogy szakmai minőségbiztosítási okból az ellátást végző szakorvos indokolt esetben, igénye szerint, előzetes engedély nélkül konzultálhat a Szolgáltató mindenkori titoktartásra kötelezett más szakorvosával, bármely leletébe betekinthet és vele egyetértésben elrendelheti vizsgálatai és gyógykezelése irányának módosítását a Páciens gyógyulásának érdekében.
5.19. A Páciens köteles a kezeléseken, a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban megjelenni. Szolgáltató a kezelés, vizsgálat egyeztetett időpontjáról a kezelést, vizsgálatot megelőzően a Páciens által megadott telefonszámra és/vagy email címre emlékeztető, tájékoztatóértesítést küldhet. Páciens tudomásul veszi, hogy az egészségügyi Szolgáltatásra való időpontfoglalás felelősséggel jár. A Páciens köteles haladéktalanul, de minimum 24 órával korábban értesíteni a Szolgáltatót, amennyiben az előzetesen egyeztetett időpontban megjelenni nem tud. Amennyiben a Szolgáltatás nyújtására a Szolgáltató, rajta kívül álló ok miatt az előre egyeztetett időpontban nem képes, úgy erről a Pácienst haladéktalanul tájékoztatja és a Pácienssel egyeztetve új időpontot biztosít a részére, az eredeti foglalás szerinti, illetve a szakterületnek megfelelő más szakorvos rendelésére. Ilyen esetben a Páciens semmiféle kártérítésre/kártalanításra, vagy egyéb jogcímen igényelt díjra nem jogosult.
5.20. Amennyiben a Szolgáltató az általa lemondott időponttól számított 30 munkanapon belül nem tud Páciens számára új időpontot biztosítani, úgy Páciens a Szerződéstől elállhat és az általa előre megfizetett díjelőleg számára visszajár, azonban Szolgáltató ezen díjelőleget meghaladó egyéb térítési kötelezettsége nem áll fenn.
5.21. Egészségügyi vagy más veszélyhelyzet esetén a Szolgáltató nem köteles az előjegyzett szolgáltatást nyújtani azzal, hogy a szolgáltatás elmaradásáról köteles a Pácienst megfelelő határidőben tájékoztatni, egyúttal köteles számára új időpontot felkínálni. Amennyiben a Páciens a felajánlott időpontot elfogadja, úgy a Szolgáltató az előre megfizetett Szolgáltatási díjelőleget nem köteles visszafizetni.
5.22. Amennyiben a Páciens a veszélyhelyzet miatti lemondás alapján felajánlott új időpontot nem fogadja el, a szerződéstől elállhat, ebben az esetben az általa előre megfizetett Szolgáltatási díjelőleg visszajár, ezen felül azonban a Szolgáltatót további kötelezettség nem terheli.
5.23. A Páciens köteles a Szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, valamint az esetleges panaszkezelésében konstruktívan együttműködni. Ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatások nyújtását ideiglenesen vagy véglegesen megtagadni azzal, hogy a Páciens által előzetesen megfizetett Szolgáltatási díjelőleg nem jár vissza a részére.
5.24. Páciens köteles az előzetesen lefoglalt időpontját 15 perccel megelőzően megérkezni és bejelentkezni az Orvosi Központ recepciójánál. Páciens tudomásul veszi, hogy bármely okból bekövetkező, késése esetén – a soron következő időpontok tartása érdekében – a Szolgáltató az adott időpontban nem köteles szolgáltatást nyújtani.
5.25. Páciens különös tekintettel figyelembe veszi és magára kötelező érvényűként alkalmazza, hogy a Szolgáltató rendelőibe éles lőfegyvert, robbanóanyagot, gyúlékony anyagot vagy szúró fegyvert behozni tilos. Tudomásul veszi továbbá, hogy amennyiben ezen előírást megszegi, úgy a rendelőből – akár a rendőrség igénybevételével – eltávolítható, amellyel összefüggésben a Szolgáltatót semmilyen kárfelelősség nem terhel, ideértve a szolgáltatási díj teljes- vagy részleges visszatérítését.
5.26. A Páciens viselkedése révén okozott anyagi károkért kizárólagos módon Páciens felel. A rendelőkben tilos továbbá a szemetelés, dohányzás, valamint a Páciens nem léphet fel fenyegetően vagy trágárul a Szolgáltató munkatársai irányába, amely rendelkezések megszegése esetén a Szolgáltató – kártérítési felelősségének kizárása mellett – jogosult a Pácienst a szolgáltatás igénybevételi lehetőségéből kizárni. A Páciens köteles tartózkodni minden olyan magatartástól az Orvosi Központban és a szolgáltatás nyújtásának időtartama alatt, amely a többi Páciens nyugalmát, ellátását zavarja, így különösen tilos a kiabálás, hangos zenehallgatás és egyéb olyan magatartás tanúsítása, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást, vagy riadalmat keltsen. Ebben az esetben Szolgáltató alkalmazottja jogosult felszólítani a Pácienst, a felszólítás eredménytelenség esetén – akár a rendőrség igénybevételével – jogosult a Pácienst a rendelőből eltávolítani, mellyel összefüggésben a Szolgáltatót semmilyen kárfelelősség nem terhel.
5.27. Páciens köteles a Szolgáltató munkatársaival, így különösen az egészségügyi személyzettel tisztelettel és udvariasan bánni; nem tanúsíthat velük szemben sértő, durva, agresszív, illetőleg erőszakos magatartást. A Páciensek és a Szolgáltató munkatársainak személyiségi jogainak, valamint a szolgáltató üzleti titkainak védelme érdekében kép-és/vagy hangfelvétel készítése a rendelőintézet teljes területén tilos.
5.28. Az Orvosi Központ területén, továbbá azok bejáratától számított 10 méteren belül tilos a dohányzás (ideértve az elektronikus cigaretta és a dohányzást imitáló elektronikus cigaretta használatát is), tilos az alkoholfogyasztás, illetve az intézmény területére élő állatot bevinni tilos – ide nem értve a vonatkozó jogszabály szerinti segítő kutyát (pl.: vakvezető kutya).
5.29. A Páciens a járóbeteg-szakellátás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani a vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét, továbbá jogai gyakorlása során köteles tiszteletben tartani más betegek jogait, illetve nem sértheti a Szolgáltató és a Szerződött Partnerek, valamint a Szolgáltató részéről eljáró más egészségügyi dolgozók törvényben foglalt jogait.
5.30. Páciens tudomásul veszi, hogy bármely, az egészségügyi ellátással kapcsolatos betegpanaszával a Szolgáltató Ügyfélszolgálatához köteles fordulni. Amennyiben a Páciens bármely kommunikációs felületen betegpanaszának előterjesztését megelőzően vagy annak kivizsgálásával párhuzamosan a Szolgáltató jó hírnevét sértő valótlan tényt állít, híresztel vagy a való tényt hamis színben tüntet fel, a Szolgáltató jogosult a Páciens további ellátását megtagadni és a Pácienssel szemben jogi eljárást kezdeményezni.
5.31. A Páciens – amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi – köteles a Szolgáltatás ellátásában a kezelőorvossal, illetve alkalmazottakkal képességei és ismeretei szerint együttműködni, így többek között:
5.31.1. tájékoztatni őket minden olyan körülményről, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési/terápiás terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről; allergiára vonatkozó összes ismeretéről, jelenlegi állapotáról és panaszairól, a jelenlegi/múltbéli/tervezett más helyen lefolytatott kezeléseit illetően – külön kérés nélkül.
5.31.2. tájékoztatni őket – saját betegségével összefüggésben – minden olyan körülményről, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról;
5.31.3. tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról;
5.31.4. a Szolgáltatással kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani;
5.31.5. a jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
5.32. Páciens kijelenti, hogy tudomással bír és magára kötelező érvényűnek tekinti, hogy a Eszjtv. szerinti összeférhetetlenségi tilalom hatálya alá tartozó esetekben, előzetes jelentési kötelezettsége van Orvosi Központ, mint Szolgáltató felé, mely szerint, Pácienst azonos orvos, azonos betegséggel kapcsolatban magán és közfinanszírozott ellátás keretében 2021. március 1. napjától párhuzamosan nem kezelheti. A tájékoztatás elmulasztása esetén fellépő joghátrány, illetve közfinanszírozású ellátás megtagadásának kockázatát és jogkövetkezményeit Páciens viseli.
5.33. A Páciens köteles írásban nyilatkozni arról, hogy a vizsgálata során keletkezett pozitív és negatív leleteket milyen formában kívánja megkapni. A leletek átvételére a következő lehetőségek vannak: – Személyes átvétellel az Orvosi Központban – E-mailen történő kiküldéssel, a Páciens által megadott e-mail címre. Ha a Páciens az e-mailben történő leletkiküldést kéri, vállalja annak felelősségét, hogy az általa megadott email cím pontos, illetve a postafiókja sérthetetlen más személy részére nem elérhető. Orvosi Központ a leletkiküldésből eredő adatvédelem megsértéséért, és egyéb kárért felelősséget nem vállal. Az Orvosi Központ nem vállal felelősséget a lelet, vizsgálati eredmény értelmezéséért és véleményezéséért, a leletkiküldést követően valamennyi további teendő a Páciens kötelezettsége és felelőssége.
5.34. A Páciens magatartásáért a Szolgáltató nem felel. Az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) előírásainak való megfelelés, valamint a páciensek személyes adatainak még szélesebb körű védelme érdekében leletküldési szolgáltatásunk biztonsági kódolás védelme mellett történik. A járóbeteg szakellátás kapcsán keletkezett leletek elektronikus, e-mailen történő továbbítása során, a leletet a Szolgáltató jelszóval védett dokumentumként, csatolmány formájában küldi meg Páciens részére.
5.35. A Páciens köteles a Szolgáltató által készített, a Szolgáltatás szakszerű és biztonságos elvégzéséhez szükséges kérdőíveket kitölteni, és a jogszabály által előírt nyilatkozatokat megtenni (pl.: Beleegyező/Hozzájáruló nyilatkozat, GDPR szabályzat).
5.36. Az Orvosi Központ a Páciens vizsgálatát követően vagy a Szolgáltatás nyújtása során bármikor jogosult megtagadni a Szolgáltatás elvégzését különösen akkor, ha a vizsgálat eredménye vagy a kezelések során felismert tényekre és körülményekre tekintettel a kezelést vagy a beavatkozást a Páciens egészségügyi alkalmatlansága miatt nem lehet elvégezni;
- a vizsgálat alapján megállapítást nyer, hogy a Páciens által igényelt beavatkozás jogszabályba vagy szakmai szabályba ütközik;
- a konzultáció folyamán, vagy bármikor később a konzulens orvos vagy szakasszisztens véleménye alapján a Páciens a pszichés állapota okán a beavatkozásra nem alkalmas.
5.37. Szolgáltató a tevékenysége során mindenkor a Páciens érdekeinek – az adott körülmények között lehetséges – figyelembevételével, valamint a tőle elvárható körültekintéssel és elvárható gondossággal jár el.
5.38. Szolgáltató a Páciens magatartására visszavezethető (pl.: együttműködési kötelezettsége megszegése, utasítások pontatlan követése) bármilyen nemű kárért felelősséget nem vállal.
5.39. A Páciens részére javasolt, a Szolgáltató által nyújtott és elvégzett Szolgáltatást követően az orvos által előírt kontroll vizsgálatokon az Orvosi Központban megjelenni, az utógondozásban részt venni. Az orvosi kontrollvizsgálat célja különösen, a Páciens részére nyújtott Szolgáltatás eredményének felülvizsgálata, a Páciens egészségügyi állapotának felmérése, az esetleges panaszok, szövődmények vizsgálata, a szükséges utókezelések meghatározása és megbeszélése.
5.40. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást követően előírt orvosi kontrollvizsgálat a Páciens érdekében, valamint a Páciens egészségi állapotának figyelemmel kísérése, felmérése és javítása érdekében történik. Amennyiben a Páciens a kontrollvizsgálatokat elmulasztja, úgy a Szolgáltató nem vonható felelősségre azon kárért, kockázatért, amely a kontrollvizsgálatok alkalmával időben észlelhető, kezelhető, megakadályozható lett volna, vagy amely egyébként a kontrollvizsgálat elmulasztására vezethető vissza.
5.41. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató rendelőiben, mint nyilvánosság számára nyitva álló intézményben a Páciensek által őrizetlenül hagyott értéktárgyak eltulajdonításáért, megrongálódásáért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. A Szolgáltató a Páciens személyes tárgyaiért az Orvosi Központ területén felelősséget nem vállal és nem köteles a Páciens Orvosi Központban felejtett tulajdonát (pl. kabát, esernyő, táska) megőrizni és a Páciensnek eljuttatni.
5.42. Páciens tudomásul veszi és hozzájárul, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató rendelőiben és az Orvosi Központ területén mozgóképfelvétel készülhet, mely felvételek tartalmát a Szolgáltató szükség esetén, kizárólag a fenti célból alkalmazottai, megbízottjai, közreműködői, továbbá hatóság(ok), közjegyző(k), bíróság(ok) részére jogosult bemutatni. A mozgóképfelvétel készítés elsődleges célja a személy- és vagyonvédelem, a kamerával megfigyelt területen elhelyezett vagyontárgyakkal kapcsolatos jogsértések, rongálások, a szolgáltatás díjának ki nem fizetésének észlelése, bizonyítékok rögzítése, elkövető azonosítása. A képfelvétel rögzítését lehetővé tevő elektronikus megfigyelőrendszer alkalmazásának vonatkozó részletes szabályozást az Orvosi Központ Kamera szabályzata tartalmazza.
- A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A Páciens a Szolgáltatás igénybevételéért Szolgáltatási díjat köteles fizetni. Orvosi Központ szolgáltatásait OEP által nem finanszírozott humánegészségügyi járóbeteg-szakellátás keretében nyújtja, ezért Szolgáltatása díjköteles, melynek tényét Páciens az előjegyzés igénylésekor elfogadja. Páciens tudomásul veszi, hogy Szolgáltató valamennyi egészségügyi szolgáltatást, mint magánszolgáltató, azaz nem társadalombiztosítás által finanszírozott szolgáltatásként végzi, így Páciens az egészségügyi- és a kényelmi szolgáltatásért köteles Szolgáltató részére díjat fizetni. Páciens az egészségügyi szolgáltatások és a szolgáltatási csomagok mindenkori tájékoztató szolgáltatási díjait megtalálja a Szolgáltató honlapján (www.mobek.hu), továbbá teljes díjtáblázatot a Szolgáltató a recepcióján személyesen és/vagy telefonon, valamint e-mail útján tájékoztatást nyújt Páciens részére a mindenkor hatályos árlista alapján kalkulált, vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjakról.
6.2. A Páciens tudomásul veszi, és kifejezetten és visszavonhatatlanul hozzájárul ahhoz, hogy időpontfoglalását legfeljebb egy alkalommal és legalább 72 órával a vizsgálat kezdő időpontját megelőzően módosíthatja. Az időpont lemondására és módosítására kizárólag a Szolgáltató által rögzített elérhetőségeken keresztül van lehetőség.
6.3. A Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a vizsgálaton, akár neki nem felróható okból, nem jelenik meg és távolmaradását a jelen pont szerinti határidőben nem is jelzi az Orvosi Központ irányába, a Szolgáltató minden további nyilatkozat nélkül, rendelkezésre állására tekintettel jogosulttá válik a Páciens által igénybe nem vett Szolgáltatás díjára, és annak visszakövetelésére a Páciens (Díjfizető) nem jogosult. (Bérlettel rendelkező Pácienseknek aznapi lemondás, illetve meg nem jelenés esetén aznapi szolgáltatási díj levonásra kerül a bérletből.)
6.4. Az Orvosi Központ csak a Szolgáltatási Díj teljes egészében történő megfizetése esetében köteles elvégezni a Felek által külön meghatározott kezelést, vizsgálatot vagy terápiát.
6.5. Páciens jogosult az általa igénybe venni kívánt szolgáltatásokról, kezelésekről, annak menetéről és várható költségeiről előzetesen tájékoztatást, árajánlatot kérni, azzal, hogy tudomásul veszi annak tényét, hogy az árajánlatban előírányzott díjtételek a kezelés befejezéséig, kizárólag a kezelés során előálló szakmai okok miatt módosulhatnak.
6.6. A Szolgáltatási díj magában foglalja az orvosi-egészségügyi és egyéb kapcsolódó szolgáltatások kapcsán a Szolgáltató oldalán felmerülő valamennyi költséget. A Szolgáltatási díj megfizetésére a Páciens (illetve Páciens nevében helytálló Díjfizető) a Szolgáltató által kiállított, a számviteli jogszabályoknak megfelelő számla ellenében készpénzben, bankkártyával, továbbá Felek közötti külön megállapodás alapján előre- illetve utólagos banki átutalással történő fizetéssel köteles. Díjfizetés a járóbeteg szakállátás igénybevételével egyidőben, illetve számlába foglalt határnapon esedékes.
6.7. A szolgáltatási díj kiegyenlítésére Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban, a szolgáltatás igénybevételekor készpénzzel, bankkártyával vagy egészségpénztári kártyával kerül sor.
6.8. A Páciens tudomásul veszi, hogy ellenkező megállapodás hiányában, a jogviszony közte és a Szolgáltató között létesül, így minden díjtételt a Szolgáltatónak közvetlenül köteles megfizetni, a kiállított számlán feltüntetett határidőn belül.
6.9.A Páciensnek lehetősége van a szolgáltatási díj megfizetését egészségbiztosítón keresztül kiegyenlíteni. Ebben az esetben az egészségbiztosító által előírt dokumentumok megküldése után az egészségbiztosító fizeti meg a szolgáltatás díját a Szolgáltató részére. Amennyiben az egészségbiztosító a dokumentumok Szolgáltató általi hiánytalan megküldésétől és a számla fizetési határidejének lejáratától számított 60 (hatvan) naptári napon belül nem fizeti meg a szolgáltatási díjat a Szolgáltató részére, akkor – függetlenül annak okától – a szolgáltatási díjat a Szolgáltató felhívására a Páciens haladéktalanul köteles megfizetni Szolgáltató részére. Ebben az esetben a Szolgáltató a biztosító esetleges utólagos fizetése esetén a Páciens által kiegyenlített összeget, annak beérkezésétől számított 30 napon belül tovább utalja a Páciens részére.
6.9.1. Páciens a Szolgáltatási szerződés aláírásával egyidejűleg köteles megjelölni annak az egészség biztosítónak a nevét és elérhetőségét, amely biztosítóval az ellátását finanszíroztatni kívánja, illetve köteles megadni a biztosítási kötvényszámát. A Páciens köteles a biztosítási jogviszonya fennállását hitelt érdemlően igazolni.
6.9.2. Amennyiben az egészségbiztosító önrész megfizetését is kiköti a nyilatkozatában, úgy a Páciensnek az önrész díját a Szolgáltatótól történő távozást megelőzően, a zárójelentés kézhezvételét követően – a Szolgáltató számlája alapján – kell megfizetnie a Szolgáltató részére.
6.10. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását mindaddig, amíg a Páciens fennálló tartozását nem egyenlíti ki.
6.11. A Szolgáltató az Árjegyzéken esetlegesen nem rögzített többletköltséget jelentő szolgáltatásokat kizárólag a Páciens előzetes tájékoztatását követően nyújthat. A Páciens a tájékoztatást követően a szolgáltatás igénybevételével elfogadja a többletköltséget jelentő szolgáltatás igénybevételének a feltételeit, és ellenértékének megfizetését. E költségeket számla ellenében a szolgáltatás igénybevétele után készpénzben, bankkártyával, egészségpénztári kártyával vagy előre átutalással megfizetni.
6.11.1.A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy egyes többletköltséget jelentő szolgáltatások nyújtását kizárólag az ellenérték megfizetését követően kezdje meg.
6.12. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a vele szemben fennálló, lejárt – és fizetési felszólítás ellenére sem teljesített – követeléseit peres úton érvényesíteni, igénybe venni valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében, továbbá harmadik személyre engedményezni, s mindezen igényérvényesítési módok többletköltségeit Páciensre terhelni.
6.13. A Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket– a módosítás hatályba lépését legalább 5 (öt) nappal megelőzően – a Szolgáltató Recepcióján köteles elérhetővé tenni. A Szolgáltató által módosított díjak nem vonatkoznak a már megkötött Szolgáltatási szerződés alapján és keretében a Páciens által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra.
6.14. A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatásokat ÁFA mentesen számlázza ki a Páciens részére és ennek megfelelően tünteti föl a díjakat a Recepción elérhetőszereplő Árjegyzékben is.
- FOGLALÁS, ELŐJEGYZÉS, VÁSÁRLÁS
7.1. Páciens a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás, előjegyzés, fizetés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Páciens más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
7.2. A Szolgáltatót a Páciens által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- MEGVÁSÁROLHATÓ/FOGLALHATÓ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
8.1. A megjelenített szolgáltatások a weboldalról online rendelhetők meg. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak.
8.2. A weboldalon Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását.
8.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Pácienseket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
8.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Páciensnek joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
- FOGLALÁS, SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MENETE
9.1. Páciens kiválasztja a kívánt szolgáltatást és orvost / egészségügyi szakembert, majd a lefoglalom gombra kattint, majd kifizeti a foglalási díjat.
9.2. Fizetési módok:
Személyesen: Páciens a rendelőben, készpénzben, bankkártyával, vagy egészségpénztári kártyával tudja rendezni a szolgáltatás díját.
Online bankkártyával: Páciensnek lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Bankkártyás fizetés Simple-lel:
Tudomásul veszem, hogy Szolgáltató által az mobek.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Számlázási név és cím, e-mail, telefonszám.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
9.3. Páciens a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt szolgáltatások minősége és mennyisége megfelelő-e.
9.4. Páciens a foglalással, előjegyzéssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
9.5. Adatbeviteli hibák javítása: Páciens a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
9.6. Páciens e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Páciens megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Pácienshez nem érkezik meg, Páciens az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Pácienshez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Páciens rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- AZ ELŐJEGYZÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
10.1. A foglalások feldolgozása azonnal történik.
10.2. A teljesítés a kívánt időpontnak megfelelően történik.
- ADATVÉDELEM, SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE
11.1. A Páciens a szolgáltatás igénybevételéhez köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, az egyedi Szolgáltatási Szerződésben feltüntetni legalább az alábbi adatokat: családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím, telefonszám, e-mail cím. A Szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges, hogy a Páciens azonosítása érdekében Szolgáltató a személyazonosító okmányt (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány) és lakcímkártyáját elkérje, szükség esetén azokról másolatot készítsen.
11.2. A Páciens a Szolgáltatási szerződés aláírásával hozzájárul, hogy a Szolgáltató rendelkezésre bocsájtja a Szolgáltatási szerződésben foglaltak teljesítéséhez szükséges, illetve a jogszabályokban előírt, rá vonatkozó és a szolgáltatás tárgyát képező tevékenység ellátáshoz szükséges – egészségügyi és személyes – adatokat, információkat, továbbá, hogy a Szolgáltató közreműködői, közvetített szolgáltatást nyújtó vállalkozói megismerhessék a szolgáltatások elvégzése céljából, s részükre a Szolgáltató továbbíthassa a szükséges adatokat. Szolgáltató közzéteszi a honlapján, az Adatvédelmi Szabályzatban azon külső személyek, szervezetek (szolgáltatásaik megnevezésével), jegyzékét, melyek részt vesznek a szolgáltatás nyújtásában.
11.3. A Szolgáltató elkötelezett a Páciens adatainak legmagasabb szintű, jogszabályban rögzített védelme iránt. A Szolgáltató a honlapján közzéteszi az Adatvédelmi Szabályzatát.
11.4. A Szolgáltató a Páciens előzetes hozzájárulásán alapuló adatkezelést minden esetben a hatályos jogszabályokban foglaltak maradéktalan betartásával, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (Info. tv.) valamint a 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvényben foglaltaknak megfelelően végzi.
- VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK, EGÉSZSÉGÜGYI INFORMÁCIÓK KÖZLÉSE
- A Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálati eredmény, a Pácienssel összefüggésbe hozható egészségügyi információk közlésére telefonon nincs lehetőség.
- Kivételt képez az életet veszélyeztető eltérés, mely esetben a személyes adatfelvevő előzetesen megadott telefonszámon, személyazonosság ellenőrzését, személybeazonosítást követően kaphat tájékoztatást, ilyen esetben a telefonon történő elérést a Szolgáltató legfeljebb két alkalommal próbálja meg.
- A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az egészségügyi vizsgálati eredményeket, információkat a kezelőorvosának továbbítja, aki jogosult a Páciens irányába azok tartalmáról felvilágosítást adni.
- PANASZKEZELÉS
- Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációk ügyében a Mobek Kft. ügyvezetője Dudás Zoltán, jár el
Cím: 8000 Székesfehérvár, Kertalja utca 11/A.
E-mail: info@mobek.hu
- Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban a Szolgáltató reklamációkat kizárólag a Pácienstől, illetve írásban igazolt meghatalmazottjától fogad el.
- Panaszt csak írásban fogad el a Szolgáltató. Szóbeli panasz esetén írásbeli dokumentálásáról haladéktalanul gondoskodni kell. Szolgáltató a panaszt az átvételtől, illetőleg beérkezéstől számított 7 napon belül, vagy ennek írásban indokolt meghosszabbítása esetén is legfeljebb 30 napon belül bírálja el, és írásban értesíti a Pácienst annak eredményéről.
- Amennyiben a Páciens nem elégedett a Szolgáltatótól kapott válasszal a következő fórumhoz fordulhat: betegjogi képviselő: Gróf Andrea (grof@ijsz.bm.gov.hu, +36 20 4899 592)
- Fejér Vármegyei Békéltető Testület, Gazdaság Háza (Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6., Tel: (22) 510-310, bekeltetesfejer.hu, E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu)
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. A jelen ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási Szerződésre.
- A Felek a Szerződésből eredő vagy azzal összefüggő, mindenekelőtt a Szerződés megszegésével, fennállásával, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatos vitás kérdések eldöntését a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá.
- Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadók.
Jelen ÁSZF 2023. november 28. napjától hatályos