A konduktor tevékenysége Dr. Pető András nevéhez fűződik. Egyedülálló módszerének (konduktív pedagógia) alapgondolata az volt, hogy idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, s ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.
A konduktor küldetése a mozgásukban – elsősorban központi idegrendszeri sérülés miatt – nehézséggel és kihívással szembesülő, bármely életkorú emberek életminőségének javítása a konduktív pedagógia által.
Kik fordulhatnak Manninger Júlia konduktor kollégánkhoz?
- központi idegrendszeri sérülésből eredő mozgássérült személyek 0-99 év
között - tipikustól eltérő (megkésett, stagnáló vagy felgyorsult) mozgásfejlődésű
gyermekek - összerendezetlen, pontatlan mozgású gyermekek, felnőttek
- beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő, illetve
sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek
Mely területek fejlesztésében tud segíteni Júlia?
- egyensúly
- testtartás
- mozgáskoordináció
- finommanipuláció
- kognitív funkciók (figyelem, emlékezet, érzékelés, észlelés, gondolkodás)
- grafomotorika
- kommunikáció
- szociális készségek
- önellátás