fbpx

Rehabilitációs tornák

A mozgás, mint terápiás eszköz már ősidők óta alkalmazott eljárás a gyógyászatban. Konzervatív, azaz nem műtéti eljárás, mely az orvostudomány fejlődésével, az anatómiai ismeretek bővülésével egyre nagyobb szerepet kap a mozgásszervi betegségek gyógyításában.

Prevenció

Gyógytorna javasolt minden, sport tekintetében inaktív személy számára. Segítségével megelőzhetőek vagy lassíthatóak egyes szövetek túlterhelése, a porckopás természetes folyamata vagy akár a fiatalok hanyagtartása is.

Terápia

Meglévő tünetek esetén szintén hatékony gyógymód, melynek rendszeres alkalmazás esetén a panaszok csökkenése, megszűnése érhető el. A gyógytornász tevékenységhez hozzá tartozik egyéb fizioterápiás eljárások alkalmazása, mint például a lágyszövetek mobilizálása, a mozgásminta javítása, vagy ergonómiai tanácsadás.

Műtétet megelőző/követő időszak
Célunk a teljes panaszmentesség elérése, egyes esetekben viszont csak műtéti beavatkozás képes javítani az életminőséget. Tervezett műtét előtt (pl. protézis) azonban a gyógytorna kiemelt fontosságú, hiszen a mozgásterjedelem, a lágyrészek rugalmassága, az izmok ereje befolyásolja a műtét utáni rehabilitáció sikerességét. Ezeket a feltételeket kizárólag mozgással, gyógytornával tudjuk megteremteni. 

Kulcs a megelőzés!

A hanyagtartást, a beesett vállat, a lúdtalpat, a különböző tartáshibákat, a kóros izomfeszüléseket már a korai gyermekkorban felfedezhetjük. Ekkor tehetünk a legtöbbet és legkönnyebben a megszüntetésükért. A gerinc egyenletes, kiegyensúlyozott terhelése a gyermek születésétől kezdve biztos alapot teremt a későbbi fájdalommentes felnőttkor elérésére. Játékos formában javítjuk a mozgáskoordinációt, mozgáskészséget és automatikussá tesszük a helyes testtartást.

A tartásproblémák, gerincproblémák és a mozgásszervrendszer egyéb eltérései a legnagyobb eséllyel gyermekkorban javíthatók, ezért kifejezetten gyermekek számára indítunk általános – egyéni és csoportos – gyógytorna foglalkozásokat.

Tartáskorrekciós, tartásjavító gyógytorna foglalkozásokra várjuk szeretettel az óvódás-, kisiskolás- és általános iskoláskorú gyerekeket különböző csoportokba.
A tornák barátságos környezetben, maximum 10 fős csoportban zajlanak. A tornafoglalkozás alatt sok játékos, mozgásos, fejlesztő, izomerősítő gyakorlattal ismerkedhetnek meg a gyerekek, ezáltal fejlődik a testtudat és az egész mozgásszervrendszer.

Javasolt

  •           hanyagtartás
  •          gerincproblémák
  •          térdproblémák
  •          lúdtalp
  •          gyenge izomzat
  •      egyensúlyproblémák esetén.

A gyermek mozgásigényének kielégítése, a rendszeres mozgáshoz való hozzászoktatás elősegíti a mozgásszervek és az izomzat egészséges fejlődését.  Fontos, hogy folyamatosan és rendszeresen kell fejleszteni az izmokat így megelőzhetőek a deformitások és tartáshibák kialakulása.

A korai gyermekkorban felismert deformitásokat még könnyen megszüntethetjük.

Fáj a hátad?
Gyenge a hasizmod?
Merevek az izmaid?

A MEGOLDÁS: STOTT PILATES

Pilates igen kíméletes az ízületekkel, így bármely korosztály használhatja. A módszer alkalmas arra, hogy bizonyos fájdalmas ízületeket kímélve, edzésben tartsa a sérülésből felépülőket. Ehhez természetesen elengedhetetlen a mozgásszervi szakorvosi ajánlás és felügyelet.
Pilates kezdetben a balettművészek és az élsportolók körében terjedt el igen gyorsan, mert biztosítja az egyenletes, az egyébként nehezen edzhető törzsizomzat erősítését, miközben fokozza a rugalmasságot, hajlékonyságot.
Pilates a nyugati világban nem csak a fitnesztermek népszerű módszerévé vált, hanem a műtét vagy sérülés utáni rehabilitáció fontos részévé vált. Jelenleg legdinamikusabban fejlődő iránya a sérülés megelőző úgynevezett pre-hab módszer, megelőzendő a sérülést és az azt követő re-habilitációt. A Pilatest elsősorban rehabilitációs módszerként dolgozták ki, de az orvosi kutatásokat figyelembe véve fejlesztették modern mozgásmódszerré. A Pilates segít karcsúságunk megőrzésében és izomzatunk feszessé tételében, törzsizomzatunk stabilizálásában.
Pilates hatékonyan alkalmazható derékfájás, csípő, térd és más mozgásszervi betegségek esetén is ízületkímélő hatása miatt. A módszer lényege, hogy olyan egyenletes, fokozatosan felépített és egyénre szabott gyakorlatokból áll, amelyek elősegítik izomzatunk harmonikus egységként történő működését. Egyúttal magába foglal egy olyan speciális légzéstechnikát, melynek segítségével nemcsak a szervezet oxigénellátása növelhető, hanem a fizikai teljesítmény is jelentősen fokozható.

MINŐSÉGI MOZGÁS = EGÉSZSÉGES GERINC!

A TripleX Training® 3 lépcsős programja az alapoktól építi fel újra a helyes mozgásmintákat.

1. A gerinc működését, stabilitását befolyásoló ízületek, területek mobilizálása

Ha egy ízület nem kellőképpen mobil, egy másik ízület vagy éppen a gerinc próbálja a kieső mobilitást pótolni. Ez a kompenzáló mozgás észrevétlenül írja át az idegrendszerben a helyes mozgásmintákat. A téves minták pedig, mint egy nem megfelelően elhelyezett alkatrész egy gépben, előbb-utóbb károsítják az ízületeket, többek között a gerinc ízületeit is, ami már egyenes út a fájdalomhoz.

2. A lumbális (ágyéki) gerinc stabilizációja

A derék és medence körüli izomzat feladata, hogy a mindennapi és sportmozgásaink során csakúgy, mint a váratlan helyzetekben stabilan tartsák a törzset, a csigolyák nemkívánatos elmozdulásainak megakadályozására.

A tréning ezen részének a célja nem az izmok erősítése, hanem az idegrendszeri szabályozás újraprogramozása. A mozgásos „szoftver” újratervezésével biztosíjtuk, hogy gerincünk biztonságban legyen minden pillanatban.

3. A helyes mozgásminták (újra)tanítása

Ha minden terület felszabadult a gátlás alól és a stabilitás is teljes, indulhat a helyes mozgásminták kialakítása és begyakorlása. Ezek a mindennapi életből vett minták „tornatermi” változatai, mellyel felkészítjük a testet arra, hogy a jövőben már minden egyes mozdulatunk gerincbarát és egészséges legyen, fájdalommentes, teljes életet élhessünk.

Ami hosszú idő alatt ment tönkre, annak bizony a helyreállítása sem megy pár nap alatt. Nincs ez máshogy a gerinceddel sem.
A jó hír viszont, hogy 2-3 hónapos rendszeres, szakszerű, képzett tréner által felügyelt tornával újraprogramozható a mozgásunk! De nem kevesebbel!
A motoros tanuláshoz is idő kell, így nem elég egy párórás kurzus, heti rendszerességgel, szakember gondos figyelme mellett kell gyakorolni, hogy rögzüljön a helyes mozgásminta és elmúljon, illetve megelőzhető legyen a fájdalom.
A TripleX training nem olcsó ígéreteket, gyors tippeket, hanem hatékony segítséget ad ehhez!

További info: Hegedűs Ágota +36 30 444 7753;
http://triplextraining.hu/

Fejlett világunkban, a modern civilizációban egyre több elhízott gyermeket találunk. Emellett a mozgáshiányos életmód is deformitásokat okoz, beszűkülő mozgástartományok, és gyenge, alulfejlett csontozat kíséri.

A magyar 6-14 éves korosztályban a szemünk láttára nő fel az az elhízott gyermekpopuláció, akiknél az inaktivitás, elhízás talaján a következő kórképekkel, állapotokkal kell számolnunk: szív és érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, magas vérnyomás, fokozott szimpatikus idegrendszeri aktivitás. A mozgásszegény életmód pedig ezek mellett további problémákhoz, ízületi beszűküléshez, csontrendszeri gyengeséghez, deformitásokhoz, izomsorvadáshoz vezethet.

Az érintettek már ma is igen magas aránya, és emelkedő tendenciája sürgős beavatkozást igényel, mind a megelőzés, mind a kezelés terén. 
A megoldás a helyzet súlyosságához képest nagyon egyszerű:

  • fizikai aktivitás
  • preventív gerinctréning
  • diéta

Szeretettel várunk!

Gerincjóga csoportos mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása.
A modern ember olyan életmódból fakadó mozgásszervi problémákkal küzd, amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni.
A Gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. A helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is. A helyes légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel azonnali, közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energiatestre. A harmadik fő terület a relaxációra való képesség javítása.
Gerincjóga elsődleges szerepe a megelőzés (prevenció), illetve utókezelés (rehabilitáció). Harmonikusan erősíti és nyújtja izomzatot, precíz, anatómiai szempontból átgondolt gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet, és ezen keresztül hatással van az emberi élet egészére. Az egészség elérése és megőrzése az elsődleges cél, a már kialakult elváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni. A rendszeres gyakorlással érezhető változásokat lehet elérni nem csupán a testben, de a közérzetben, a tudatosságban is. Türelmesebbé és figyelmesebbé válunk.
Az órák során a teljes testet átmozgatjuk, majd óra végén relaxációban lazítunk. A gyakorlás során a jóga eszköztárát alkalmazva hangsúlyozottan foglalkozunk a gerinccel, a helyes tartás és helyes légzés tudatosításával, a cél a harmonikus test és lélek egységének megteremtése.

Élettani hatásai:

  • javítja a tartást
  • erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
  • növeli az ízületi hajlékonyságot
  • növeli a fizikai és pszichikai teherbírást
  • javítja a testtudatot
  • javítja a koncentrációs készséget
  • oldja a stresszt

A gerincjóga feladata a tartás javításában:

  • a helyes tartás tudatosítása és stabilizálása
  • az izmok szimmetrikus erősítése és nyújtása
  • a helyes légzés begyakorlása
  • a testtudat fejlesztése
  • a feszültség oldása az izmokban

Kialakulása a Navy SEALs (Egyesült Államok Haditengerészetének elit alakulata) egykori tagja, Randy Hetrick nevéhez fűződik. Szükség volt ugyanis egy módszerre, mely szinte bármilyen körülmények között, kis helyen is képes  helyettesíteni a konditermi eszközöket, hogy a katonák mindig a legjobb formájukat nyújthassák.

Az első eszközt egy ejtőernyő hevederéből készítették egy gumicsónak javítófelszerelés segítségével.

Mára a felfüggesztéses edzést – amit mindenki csak TRX néven ismer – nem csak katonák alkalmazzák; elterjedt az élsportolók körében, egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fitnesztermekben is, de ma már a fizioterapeuták eszközévé is vált.

Kiváló módszer a sérülés kockázatának csökkentésére, az egészségi állapot megőrzésére és javítására, továbbá a sportteljesítmény fokozására.

Sokrétű felhasználásának köszönhetően, szükség szerint nehezíthető egy gyakorlat, vagy éppen a „végletekig” könnyíthető, így széles körben alkalmazható.

Használata nem csak erőt és állóképességet, hanem ügyességet, koordinációt és stabilitást is fejleszt.

EDZÉS + REGENERÁCIÓ = SIKER

SMR CORE  ( Self Myofascial Release / CORE= mély törzsizom ) henger ideális kiegészítője a hagyományos gyógykezeléseknek, mint például:
– masszázs
– fizikoterápia
– manuálterápia

A henger ideális eszköz a regeneráció területén és a masszázs feloldja a letapadt fasciális réteget és az izomszöveteket. A hengerrel végzett önmasszázs segít megelőzni az izomfájdalmat, izomsérüléseket, javítja a regenerációs folyamatokat a teljesítménynövelés érdekében.
SMR henger használatával jelentősen javítható a fasciális réteg és ezáltal az izmok rugalmassága, terhelhetősége, melyet minimális erőkifejtéssel és egyszerű gyakorlatokkal érhetünk el. Rendszeres és célzott használata regenerálja az izmokat, oldja a fasciális és izom feszültséget és nagyobb teljesítményre sarkallja azokat! 
Az SMR elsősorban sportolók számára kifejlesztett rendszer, melynek lényege a fasciális és izompólyákban kialakult feszültségek feloldása, felszabadítása. Ajánlott azoknak is, akik szinte semmilyen, vagy csak nagyon minimális mozgást végeznek, és olyanoknak is, akik munkájuk során jellemzően sokat ülnek, illetve állnak.
Az izmok könnyebben regenerálódnak, fejlődnek, valamint terhelési szintjük nagymértékben megnövekszik. A sérülésveszély csökken, mivel az izmot körülvevő fasciális hártya, az izompólya ellazul, így az izom visszanyeri eredeti tónusát. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ennél fogva lebonthatóvá válnak. Végül a lebontott salakanyagoktól a méregtelenítés során megszabadul a szervezet.

Intimfitness – formába hoz kívül,belül

Az órákon megtanulhatod azokat az intim gyakorlatokat, amelyekkel megerősítheted a gátizmaidat, így

  • megalapozhatod a biztonságos sportolást
  • megelőzheted a gátizmok gyengeségéből eredő kellemetlen tüneteket,mint pl. a tüsszentésnél, ugrálásnál tapasztalható akaratlan vizeletvesztés, tág-hüvely érzet, szél,- és székletmegtartási nehézségek, aranyeres panaszok
  • megszűntetheted a rendszeres ülő, ill. álló munka káros élettani hatásait
  • búcsút inthetsz a felfázásoknak, a menstruációs diszkomfortnak
  • megalapozhatod a biztonságos babavárást, szülés után pedig a legjobb regeneráló program
  • fokozza az orgazmus érzetet, a libidót, fellendíti a párkapcsolatot
  • segíti a nőiségünk harmonikusabb megélését, energikusabbak, felszabadultabbak leszünk
  • a vitalitást növelő és feszültségoldó gyakorlatok élményt, harmóniát, önbizalmat adnak                                     

Aki ebben segít,a tanfolyam vezetője:

Szántó Szilvia Tel.: 30/393-8341

Az E-Fit egy teljes testes (Whole Body Electrical Muscle Stimulation, röviden: ’EMS’) izomstimulációs edzés. A torna megnövekedett hatékonyságát az adja, hogy áramot vezetünk a főbb izomcsoportokhoz egy speciális ruházat segítségével. Az áram erőssége izomcsoportonként külön-külön szabályozható, továbbá egyedi paraméter állító gombok teszi lehetővé, hogy az egyén és edzés céljainak megfelelően történjen a tréning. Időtartama mindössze 20-25 perc, ami egy 1,5-2 órás edzés idejének felel meg. Egyszerre egy ember tornázik, szakképzett trainerrel, ezáltal maximális odafigyelést tudunk biztosítani a vendégeinknek.

Ajánljuk mindenkinek, aki szeretné növelni az edzései hatékonyságát, mert viszonylag rövid időn belül látványos izomnövekedést eredményez. A nyugalmi anyagcsere növekedését a nagymértékű izommunka teszi lehetővé, ezáltal testsúlycsökkentére, alakformálásra is alkalmazható.  Rehabilitációs célokra is kiválóan alkalmas, megkönnyítheti a sportolók számára a sportba való visszatérést és a kevesebb ismétlésszám ízületkímélővé teszi a tréninget.

Terhesség, beültetett orvosi eszköz (pl.: pacemaker, beültetett defibrillátor, beültetett fém implantátum), kardiovaszkuláris betegségek (pl.: súlyos szív- vagy koszorúér betegség) esetén, neuromuszkuláris (idegrendszert-izomzatot érintő) elváltozás (pl.: rhabdomyolysis vagy más izomszerkezet gyors leépülésével járó betegség) illetve epilepszia esetén kontraindikált a használata.